FAQ


Heb je een vraag over onze producten, je bestelling, onze webshop of iets anders? Laat het ons weten!

Telefonisch: 0318-769286 tussen 09:00 - 17:00 op werkdagen.

Mail: info@inglotbenelux.nl, we proberen je vraag binnen 48 uur te beantwoorden!

Je kan gemakkelijk telefonisch een afspraak inplannen voor een make-up workshop of om je make-up te laten doen in de door jouw gewenste vestiging. Bel naar onze vestiging in Veenendaal (0318-769286) of Utrecht (030-7370762).

Je kan gemakkelijk telefonisch een afspraak inplannen voor een make-up workshop of om je make-up te laten doen in de door jouw gewenste vestiging. Bel naar onze vestiging in Veenendaal (0318-769286) of Utrecht (030-7370762).

Wanneer je INGLOT items wilt gebruiken als professionele visagist of make-up artist bieden we je een goede korting aan en hebben we leuke mogelijkheden. Neem contact op met info@inglotbenelux.nl voor meer informatie!

We krijgen veel aanvragen voor samenwerkingen en reviewen, helaas kunnen we niet met iedereen een samenwerking aangaan of producten opsturen. Regelmatig selecteren we een aantal personen die in aanmerking komen voor een perspakketje. Als je ook in aanmerking wilt komen, stuur dan een mail naar info@inglotbenelux.nl met je gegevens en informatie over je blog, YouTube kanaal of social media platform.

Wij bieden verschillende mogelijkheden aan voor partners. Dit houdt in dat je onze producten kunt verkopen aan je klanten. Zou je hier graag meer informatie over willen ontvangen? Mail dan naar info@inglotbenelux.nl en dan nemen we snel contact met je op!

Nee! Al onze make-up items zijn dierproefvrij. INGLOT voert geen tests uit op dieren en geeft daar ook geen opdracht voor, zoals in de betreffende Europese wetgeving wordt voorgeschreven. In 2014 is INGLOT dan ook officieel dierproefvrij gecertificeerd door TÜV Rheinland in Polen. 

Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice. Stuur je vraag naar info@inglotbenelux.nl en we geven je zo snel mogelijk meer informatie over een bepaald product!

De Europese Gemeenschap verbiedt het testen van de eindproducten op dieren sinds het begin van de jaren '80. Bovendien is het sinds maart 2009 verboden om cosmetische producten te verkopen die ingrediënten bevatten die buiten de EU zijn getest op dieren.

De richtlijnen over het gebruik van verklaringen omtrent de afwezigheid van dierproeven, die in de richtlijn 2006/406/EG staan, vermelden het volgende:

"In overeenstemming met de Europese wetgeving, is het bedrijf dat het product op de markt brengt niet verplicht om een verklaring af te geven dat er geen gebruik is gemaakt van dierproeven".

Het logo met het "Konijntje - Cruelty Free", dat pas mag worden gebruikt na inschrijving bij bepaalde particuliere organisaties, is noch verplicht noch noodzakelijk om te garanderen en te getuigen dat de wetgeving wordt gerespecteerd.

INGLOT heeft besloten, als eigen specifieke beleid op dit gebied, om zich niet in te schrijven bij particuliere organisaties en dus niet de bijbehorende jaarlijkse inschrijf- en certificeringsquota te betalen, om zich uitsluitend te kunnen richten, wat bronnen en investeringen betreft, op het onderzoek voor de ontwikkeling van innovatieve producten die veilig zijn voor de menselijke gezondheid en die bovendien niet zijn getest op dieren. Verder benadrukken we dat INGLOT bij de ontwikkeling van nieuwe producten controleert of er geen dierproeven zijn uitgevoerd.

INGLOT heeft zich altijd al compleet ingezet voor een fundamenteel doel: het hoogste niveau van kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid garanderen voor ieder product en voor alle gebruikte ingrediënten. Sinds 2011 is INGLOT dan ook officieel GMP-gecertificeerd. Good Manufacturing Practices (goede manier van produceren) of GMP is een kwaliteitsborgingssysteem voor o.a. de cosmetische industrie waarbij het hele productieproces op een nauwkeurig voorgeschreven en gecontroleerde wijze wordt uitgevoerd. Tijdens de productie worden alle grondstoffen, tussenproducten en eindproduct gecontroleerd op veiligheid en een zo hoog mogelijke kwaliteit en wordt het proces precies bijgehouden op het zogenaamde bereidingsprotocol.

Het hele make-upassortiment van INGLOT is, net als de producten voor de verzorging van gezicht, parabenenvrij en hypoallergeen, ofwel samengesteld om het risico van huidallergieën tot een minimum te beperken. Als je al eerder overgevoeligheidsreacties hebt gehad na het gebruik van cosmetische producten, kan je een test uitvoeren. Breng een hoeveelheid product ter grootte van een munt aan op de binnenkant van de onderarm en wacht, in het ideale geval, een hele dag. Als het gebied rood wordt of een andere reactie vertoont, bevat het product waarschijnlijk een grondstof waar je niet tegen kunt. Als er geen reacties zijn, kun je het product rustig gebruiken. In het geval van bijwerkingen, vragen we je die aan ons door te geven: neem contact op of ga naar het dichtstbijzijnde INGLOT-verkooppunt, waar de benodigde informatie wordt gevraagd om naar het hoofdkantoor in Polen te sturen.

De lijst met ingrediënten (INCI) staat op het product of op de verpakking van ieder product en kan direct in de winkels of via onze klantenservice worden geraadpleegd. Daarnaast staat bij de meeste producten uit ons assortiment een beschrijving met hierin alle ingrediënten onder het tabje "ingrediënten."

Nikkel wordt nooit gebruikt als bestanddeel in de productie van cosmetische producten omdat dit is verboden door de Europese Gemeenschap: het staat dan ook op geen enkele ingrediëntenlijst van onze producten. Hoewel onze ingrediëntenlijsten compleet zijn, en natuurlijk aan de wet voldoen, is het onmogelijk om te controleren of aan de oorsprong de gebruikte grondstoffen geen zeer kleine - in de grootte van delen per miljoen - sporen bevatten van enkele stoffen die niet op de lijst staan, waaronder nikkel.

Noch INGLOT, noch de andere cosmetische bedrijven kunnen dus met zekerheid de absolute afwezigheid van dit metaal geven. Nikkelallergie betreft natuurlijk niet alleen cosmetische producten, maar ook het grootste gedeelte van de algemeen geconsumeerde levensmiddelen (voedsel). Bijzonder overgevoelige personen zouden producten moeten gebruiken die specifiek zijn gemaakt voor sterk allergische mensen. Wie echter een lichte allergie heeft of een tijdelijke intolerantie, kan in één van onze verkooppunten een test uitvoeren als hij/zij het product wil kopen. Breng (uit een tester) een hoeveelheid product ter grootte van een munt aan op de binnenkant van de onderarm. Ideaal zou zijn om daarna een dag te wachten; anders kunnen 20-30 minuten volstaan. Als het gebied rood wordt of een andere reactie vertoont, bevat het product waarschijnlijk een grondstof waar je niet tegen kunt. Als er geen reacties zijn, kun je het product rustig gebruiken.

In alle producten van INGLOT worden op dit moment geen parabenen gebruikt. De eventuele aanduiding "paraben free" staat duidelijk vermeld op de verpakking van de producten en in de beschrijvingen op de site. 

De parfumering van onze producten, als die aanwezig is, is niet alleen geselecteerd op de aangename geur, maar ook op de verdraagbaarheid.

De meeste parfums bevatten allergene stoffen, die 'allergenen' worden genoemd: als deze aanwezig zijn, is het verplicht dit aan te geven op het etiket, ook als het percentage zeer laag is. Wij proberen, waar mogelijk, parfums te gebruiken zonder allergenen, waardoor ze minder problemen zouden moeten geven.

Het parfum staat, indien aanwezig, aangegeven op de ingrediëntenlijst als PARFUM of FRAGRANCE.

INGLOT staat voor hoge kwaliteit tegen toegankelijke prijzen. In Polen steken onze collega’s dan ook erg veel tijd, geld en energie in wetenschappelijk onderzoek met de beste, natuurlijke ingrediënten, om de producten kwalitatief zo hoogwaardig mogelijk te maken. En omdat er zo ontzettend veel geld wordt gestoken in nieuwe (geheime) formules, ligt bij Inglot de focus wat minder op het gebruik van verschillende marketingtools.

Het bedenken van verschillende kleurnamen voor alle producten is óók een marketingtool. Daar moet een creatief team voor ingeschakeld worden om dat te kunnen realiseren. INGLOT investeert liever in de wetenschap om hun producten nóg hoogwaardiger te kunnen maken. Zo kunnen onze INGLOT fans optimaal genieten van onze prachtige producten. Een aantal van onze special editions hebben wel erg leuke namen gekregen in plaats van kleurnummers!

De afkorting 'DS' staat voor 'Double Sparkle'. Hiermee wordt de finish aangeduid van deze specifieke Eye Shadow. 'Double Sparkle' houdt in dat de Eye Shadow een semi-matte finish met microglitters heeft.

De afkorting 'FM' staat voor 'Full Metal'. Hiermee wordt de metalen huls aangeduid van deze specifieke Liners. Dankzij deze superstevige huls zijn de Full Metal Liners de ideale must have voor onderweg.

De afkorting 'FEB' staat voor 'Face, Eyes & Body'. Dit betekent dat dit palette multifunctioneel gebruikt kan worden om delen van het gezicht, de ogen en de decolleté te highlighten en/of te accentueren.

De afkorting 'FB' staat voor 'Face & Body'. Dit betekent dat dit palette multifunctioneel gebruikt kan worden om delen van het gezicht en het lichaam te highlighten en/of te accentueren.

Een bestelling uitvoeren is heel eenvoudig:

- Selecteer de producten die je wilt kopen en voeg ze toe aan je winkelwagentje.  
- Log in op je persoonlijke account, maak een nieuwe aan of check uit als gast.
- Voer jouw afleveradres (en evt. factuuradres) in of wijzig/bevestig de gegevens als deze al zijn ingevoerd.
- Kies de betaalwijze en de verzendwijze.
- Voer de gegevens voor de betaling in en bevestig de bestelling. 
- Jouw pakketje wordt klaargemaakt voor verzending. 
- Jouw pakketje wordt in ontvangst genomen door de koerier en vertrekt voor transport. 
- Jouw pakketje wordt bezorgd op het aangegeven afleveradres.

Het spijt ons, maar we accepteren uitsluitend bestellingen via de officiële website, www.inglot.nl.

Probeer het product te zoeken door een sleutelwoord in te voeren (bijv. "Lipstick") in de zoekbalk bovenaan de pagina. Als het product niet wordt weergegeven, dan is het zeer waarschijnlijk dat het product tijdelijk niet op voorraad is. In de meeste gevallen wordt het uitverkochte product binnenkort weer aangevuld. We raden je daarom aan regelmatig de site te controleren om te checken of het product weer beschikbaar is. Ook kun je contact opnemen met onze klantenservice, zodat onze medewerkers voor je na kunnen gaan hoe lang het ongeveer duurt, voordat het product weer wordt aangevuld.

Een andere reden van het niet kunnen vinden van bepaalde items, is dat deze producten blijvend uit het assortiment zijn gehaald. In dit geval raden we je aan om soortgelijke producten te bekijken op onze site of om advies te vragen bij een INLGOT-verkooppunt bij jou in de buurt. Aangezien ons assortiment waanzinnig groot is, kun je in de meeste gevallen een goede vervanger vinden.

Door je op de website te registreren, kun je altijd de status van je bestelling controleren in jouw account, onder het gedeelte "Bestelhistorie en details".

De bestelling is opgenomen en wordt klaargemaakt voor verzending. Vanaf dit moment kan de bestelling niet meer worden geannuleerd.

Ben je benieuwd naar je bestelling? Je kunt zien waar je bestelling is afhankelijk van je order status. Wordt je order verwerkt? Dan wordt deze klaar gemaakt om naar je op te sturen. Je order is dan bijna onderweg naar je. Is je order verzonden? Dan krijg je van ons een track & trace code opgestuurd. Aan de hand van deze code kan je zien wanneer je jouw pakketje ontvangt!

Wij leveren onze make-up items alleen aan Nederland & België. Voor andere landen, kan je bij onze partners terecht. Bekijk onze partners hier.

Wanneer je graag je bestelling wilt annuleren of wijzigen, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Bel naar 0318 769 286 of mail naar info@inglotbenelux.nl. Dit kan alleen wanneer je bestellingstatus nog niet op “Bestelling wordt verwerkt” of “Bestelling is verzonden” staat.

Je kan betalen via iDeal, PayPal of Bancontact.

Helaas kan je geen product bestellen wanneer deze niet op voorraad is. We krijgen regelmatig een nieuwe levering binnen. Hou dus goed onze site in de gaten!

Je kan een retouraanvraag doen tot 14 dagen na ontvangst. Na het indienen van je retouraanvraag, heb je nogmaals 14 dagen om het product naar ons terug te sturen. Afhankelijk van je retourreden kan je deze aanvraag doen. Lees meer onder “hoe retourneer ik een beschadigd product?”, “hoe retourneer ik een verkeerd ontvangen product?” of “hoe retourneer ik een product dat niet aan mijn verwachting voldoet?”

Wanneer één of meer producten beschadigd of helemaal stuk is/zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice, dan zorgen wij voor een passende oplossing!

Bij verkeerd geleverde producten of onjuiste aantallen kun je jouw bestelling kosteloos retourneren. Mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice. Bij het ontvangen van onjuiste aantallen zullen wij de producten kosteloos nasturen mits je binnen 48 uur na levering van jouw pakket contact opneemt met onze klantenservice.

Als de online bestelde producten niet aan jouw verwachtingen voldoen (m.u.v. beschadigingen of verkeerd geleverde artikelen), of je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld, dan kun je de bestelling retourneren. Echter, voor het retourneren van cosmeticaproducten gelden wel een tweetal regels:

  1. Cosmeticaproducten zijn zogenaamde hygiëneproducten en mogen alleen geretourneerd worden als ze ongeopend en ongebruikt zijn;
  2. Je kunt een product terugzenden als je binnen 14 dagen na ontvangst een retouraanvraag hebt gedaan.

Verzendkosten zijn voor eigen rekening.

  1. Klik in jouw account op het kopje "Bestelhistorie & details". Er verschijnt een overzicht met al jouw geplaatste bestellingen;
  2. Klik op de grijze knop "details" van de bestelling die je (gedeeltelijk) wilt retourneren;
  3. Scroll naar beneden - totdat je jouw besteloverzicht ziet - en selecteer hier het product dat je wilt retourneren;
  4. Geef - in het witte vlak onder de kop "ARTIKELEN RETOUR" - een geldige reden op waarom je het artikel terug wilt sturen;
  5. Klik vervolgens op de grijze knop met "maak een retouraanvraag".

Jouw aanvraag wordt door Inglot Benelux behandeld. Zodra jouw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je hierover een e-mail.

Indien je een bestelling hebt geplaatst met een gastaccount (afrekenen zonder account) en een artikel wilt retourneren, moet je jouw gegevens eerst omzetten naar een klantenaccount. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de pagina volg mijn bestelling;
  2. Vul jouw bestelgegevens in. Het is belangrijk dat je precies invoert wat op jouw factuur vermeld staat;
  3. Vul in het eerste vak jouw ordernummer in, deze staat rechts bovenaan op je factuur;
  4. Vul in het tweede vak jouw e-mailadres in;
  5. Klik op 'Versturen';
  6. Er verschijnt een besteloverzicht. Scroll helemaal naar beneden en creëer een wachtwoord om een klantenaccount aan te maken;
  7. Wanneer jouw klantenaccount is aangemaakt, zul je een mailtje krijgen ter bevestiging.

Om een retouraanvraag te kunnen doen, volg je de stappen die hierboven staan beschreven bij "Ik heb mijn bestelling geplaatst met een account. Hoe doe ik een retouraanvraag?"

Jouw aanvraag wordt door Inglot Benelux behandeld. Zodra jouw retouraanvraag is goedgekeurd, ontvang je hierover een e-mail.

Op het moment dat je een retouraanvraag bij ons hebt ingediend, kun je de status terugvinden in jouw account onder de knop "Mijn retouren".

  • De status "Retourzending aangevraagd" betekent dat wij jouw aanvraag in goede orde ontvangen hebben.
  • De status "Wacht op retourzending" betekent dat wij jouw aanvraag hebben goedgekeurd. Rechts kun je je retourbon uitprinten. Vergeet deze retourbon niet mee te sturen met de retourzending! We wachten totdat we jouw pakketje hebben ontvangen.
  • De status "Retourzending ontvangen" betekent dat we jouw pakket ontvangen hebben. Ons team zal controleren of het product nog in ongeopende en ongebruikte staat verkeert, inclusief de originele verpakking.
  • De status "Retourzending goedgekeurd" betekent dat we jouw geretourneerde product in goede staat ontvangen hebben. Via een aparte e-mail zullen we jou een creditnota versturen, welke je ook terug kunt vinden in jouw account onder de knop "Mijn creditnota's". We zullen het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 14 dagen terugstorten op jouw rekening.
  • De status "Retourzending afgekeurd" betekent dat we jouw geretourneerde product niet terug kunnen nemen. Wij controleren het geretourneerde artikel zorgvuldig op beschadigingen en/of gebruikerssporen. Indien deze aanwezig zijn, kunnen wij het aankoopbedrag niet terugstorten op jouw rekening. Wil je het beschadigde of gebruikte artikel graag terug? Dan kan dit tegen vergoeding van verzend- en handelingskosten.

Wij ruilen geen aankopen om voor andere artikelen en/of kleurnummers dan jouw origineel bestelde item(s). Wil je liever een compleet ander product of kleurnummer ontvangen, dan zul je jouw aankoop retour moeten sturen en de gewenste producten opnieuw moeten bestellen in de webshop. Dit is echter alleen mogelijk wanneer de producten ongebruikt en ongeopend zijn. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wanneer jouw retourzending is goedgekeurd, zullen wij overgaan tot terugbetaling van jouw aankoopbedrag, exclusief verzendkosten. 

Wanneer je iets wilt terugsturen omdat het niet aan jouw verwachtingen voldoet, zijn de verzendkosten voor eigen rekening. Gemaakte verzendkosten vallen namelijk niet onder het herroepingsrecht. Het retourneren van verkeerd geleverde producten of producten waar iets mis mee is kunnen kosteloos worden geretourneerd. Inglot Benelux is niet aansprakelijk voor beschadigde of zoek geraakte retourzendingen.


Schrijf je in op de INGLOT nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang direct 15% korting op je eerste bestelling!*